fredag 13 januari 2012

Wear it like a crown

Igår var en riktigt trevlig dag, kan nog helt ärligt säga att det fanns flera minuter under torsdagen då jag faktiskt inte tänkte på cancer!


Dagen började med att jag kollade mitt konto för att se om min sjukpenning kommit, och det hade den, så jävla glad...tjoho!! 
Hur kan man bli så glad över det? 
Jo, då jag är en mycket slarvig människa så är inte jag med i någon A-kassa vilket gör att jag nu som arbetslös endast är berättigad till 320 kr/dag (sen dras det skatt på det).
Min sjukpenning däremot baseras ju på min senaste inkomst, så utbetalningen jag fick nu för 25 dagars sjukskrivning var uppskattningsvis ungefär dubbla summan mot det jag får i arbetslöshetsersättning! Ja ni fattar känslan hoppas jag :)


Med detta välkomna ekonomiska tillskott bestämde jag mig för att jag behövde klippa mig och det nu och på en gång. Fick en tid omgående hos en vän som är frisör och det var så skönt och välbehövligt!
Min tanke med klippningen var också att det här kanske var sista gången jag behöver klippa mig på ett bra tag. Eftersom jag som det verkar kommer att få cellgifter så finns ju möjligheten att jag kommer att tappa håret pga det och då lär jag inte direkt behöva klippa mig på ett tag!


Efter en kombinerad frukost/lunch/middag på café var det dags att bege sig in till Göteborg med en god vän för att se Cirkus Cirkörs föreställning "Wear it like a crown"!
Har aldrig sett Cirkus Cirkör live någon gång förut och hade nu turen att vinna två biljetter till denna föreställning på Storan...Happy, happy!
Både glädje, vemod, skratt och förundran genomsyrade mig under denna fantastiska föreställning. Rekommenderas varmt till alla som vill fly vardagen och få en chans att tänka på något annat en stund!


Så som sagt en nice och trevlig torsdag hade jag absolut!


Länk till Cirkus Cirkör och Wear it like a crown HÄR



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar