lördag 28 januari 2012

Hembesök

Idag har varit en ganska lugn dag, har inte mått helt hundra men det var väl i och för sig väntat. 

Tror att jag skrivit det förut, min mage gillar inte att bli matad med full dos av värktabletter flera dagar i rad (trots att det bara är vanliga panodil). 
Det började redan inatt med att jag kände mig uppkörd och lite illamående och fortsatte sedan på förmiddagen med racerbajs...not nice men helt överkomligt!

Efter det nu så gott som obligatoriska melodikrysset på radion så tog jag en halvkroppsdusch av underredet, skönt...men jag ser fram emot en riktig dusch som innefattar även hårtvätt, men det får vänta några dagar.

Strax före ett kom lilla mamsen på besök i sällskap av min moster, de fixade god kycklingsallad och hade även köpt med sig göttigt kaffebröd. 

När de åkt härifrån så försökte jag lägga mig och vila i soffan men det gick sådär, är fan inte lätt att hitta en skön position som gör att man kan slappna av i kroppen utan att det spänner och gör ont! Satt istället framför tvn och datorn en stund tills kroppen till slut tvingade mig att göra ett nytt försök att vila, denna gången gick det bättre och jag sov gott i nästan två timmar med en gosig katt mellan benen.

Snart blir det sängen igen och hoppas på en god natt utan magbesvär!

Och förresten, som det ser ut nu så kan jag nog gå till distriktssköterskan på måndag och ta bort dränet, det var endast 25 ml vid mätningen imorse...YAY!!

2 kommentarer:

  1. Känner igen det där att inte hitta nån skön position att sova i, några X:a kuddar att få upp armen vid den opererade sidan har fungerat för mig. Mysig med besök och gott kaffebröd. Hoppas du snabbt blir av med dränet- det är ett "mög". Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ett litet helsicke, speciellt när man som jag sover bäst på sidan/magen i vanliga fall. Att palla upp med kuddar hjälper rätt bra har jag också märkt.
      Dagens mätning av vätskan från dränet stannade på 10 ml, så ett samtal till distriktsköterskan blir det första jag gör imorgon bitti, det är ett som är säkert! :)Kram

      Radera