lördag 7 januari 2012

Here goes

Har ju lovat att berätta lite om vad som sas hos läkaren i onsdags, och då får jag ju hålla vad jag lovat!


Jag har ju tidigare nämnt att jag hoppades att nu få reda på vad för typ av behandling jag kommer att få fortsättningsvis...och jo det fick jag också till viss del.


Men det närmsta som nu kommer att hända på den här resan är att jag ska göra ytterligare en operation den 31/1!
Och varför en operation till kan man ju undra? 
Under analyserna (som ännu ej är helt klara) av det som opererades ut förra op., hittade man spridning av cancerceller i körtlar i bröstvävnad man avlägsnat tillsammans med de två tumörerna. 
Som ni kan läsa här så hittade man under min tårtbitsop. ingen spridning till lymfkörtlarna, men då man nu hittat spridning i andra körtlar nära armhålan kommer man nu att plocka bort ett antal lymfkörtlar för att som jag förstår det, förhindra ytterligare spridning!
Man kommer alltså inte operera i själva bröstet denna gång utan allt detta görs genom ett snitt i armhålan. Kanske i samma snitt som sist?


Japp det var då första steget!


Nästa steg är att jag också fått reda på att jag kommer att få så kallad antikroppsbehandling via dropp under ett års tid (självklart inte VARJE dag). I kombination med detta kommer jag också att få cellgifter i perioder, inte direkt något jag hade hoppats på men det är bara att gilla läget!
Det kan säkert bli mer än detta, men i detta nu är det vad jag vet.


Eftersom alla analyser efter första operationen ännu ej är helt klara (vet att jag upprepar mig här;)) så kan kanske vissa saker av ovanstående (förutom operationen 31/1) ändras...men i dagsläget är det så här det ser ut!


Visst är livet underbart och oberäkneligt ibland! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar