söndag 29 januari 2012

Ofräsch

Fy fan vad äcklig och ofräsch jag känner mig idag, geggigt sår under armhålan, ett hår som ser ut som det inte sett schampoo på år och dag samt förstås det ack så hatade dränet! 
Gjorde ett halvhjärtat försök att tvätta mig  lite idag med hjälp av en babytvättservett...gick väl sådär bra om jag ska vara ärlig. Höger armhåla blev väl hyfsat ren och fick till och med kletat dit lite deo, medan vänster armhåla (den opererade) endast hjälpligt blev något så när ren. 

Det vätskar rätt bra från op.såret just nu men imorgon ska jag ta mig till vårdcentralen och då får de fixa till det och tvätta rent och byta förband.
Morgonens mätning av flödet i dränet var åtminstone positivt, endast 10 ml hade det runnit sedan igår morse...mycket nöjd med detta, så imorgon säger jag (förhoppningsvis) bye bye till den lilla plågoanden! :)

Dagen i övrigt har varit ungefär som gårdagen, illamående i perioder, jättetrött, stel och lite smärta.

Jag tog mig ut i friska luften idag och promenerade säkert sammanlagt 200 meter, till min kompis i grannhuset för en kopp kaffe och sedan hem igen, värsta träningspasset!
Fick genast lägga mig och vila/sova i ett par timmar efter jag kommit hem...jag lever verkligen livet som konvalescent som ni märker :P

Snart dags att förflytta sig till sängen och (peppar, peppar) sista natten med drän!

Morgondagen kommer att bli en bra dag!!

1 kommentar: