tisdag 10 januari 2012

Johannor

Ok då sitter jag på tåget som ska ta mig hem från Göteborg. 


 Har nu varit på mitt allra första möte på Bröstcancerföreningen Johanna! 
Ganska trevligt möte med tjejer (och en man) i olika åldrar och på olika stadier på sin resa i cancerträsket. Eftersom detta var ett infomöte för nya medlemmar så fick vi veta mycket om hur just denna förening jobbar och inte så mycket prat om själva cancern i sig! Lite prat om cancer blev det såklart och då var det vissa som pratade mer och vissa som pratade mindre...självklart hörde jag till den pratsammare delen av församlingen :) Ett av mina stora "intressen" är att prata och då gärna inför stora grupper, kanske inte alltid så uppskattat av andra då jag inte alltid har så spännande saker att prata om. Men va fasen, sån är jag och det står jag för! 


Anmälde mig också till en gruppsamtalsgrupp som leds av en psykolog knuten till föreningen, jag hoppas dock att jag pga kommande behandlingar inte tvingas avbryta den mitt i bara.. Kan vara skönt att få ventilera irl med tjejer i samma situation! 


Trött som tusan men har överlevt ännu en dag i mitt liv! :)
 - Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar