måndag 2 januari 2012

Girlpower

Jag av naturen är grymt nyfiken av mig (vilket kan vara både bra och dåligt), och även väldigt intresserad av hur andra människor tacklar sina liv i både med och motgång. 


Så efter att jag fått min bröstcancerdiagnos har jag letat upp olika forum för tjejer i situationer liknande min egen och jäklar i min lilla låda vad många härliga människor jag redan stött på! 
Tjejer som delar med sig av sina erfarenheter, sina rädslor, glädjeämnen och sorger...så många fantastiska, starka historier och liv som jag får ta del av!


Många av oss lever helt skilda liv och är på olika nivåer i vår resa i cancerträsket men tillsammans finns en gemenskap som är svår att få med andra som inte drabbats.


Som jag skrivit förut så just idag i detta nu mår jag bra! 
Men det kommer att komma dagar då jag inte gör det och då känns det skönt att jag funnit ventiler och forum där jag kan få stöd och peppning av andra som vet hur det känns och förstår.


Kärlek till er alla underbara starka tjejer där ute! <3


1 kommentar:

  1. Jag kan bara hålla med dig i det du skriver. Så otroligt skönt att ha hittat några som verkligen förstår alla tankar och känslor som dyker upp med jämna mellanrum.

    Kram, Pernilla

    SvaraRadera