onsdag 25 april 2012

Fääärdig!

Dagens maratonbehandling gjord, jag mår bra än så länge men vet att jag med största sannolikhet kommer att börja känna av lite biverkningar om ett dygn eller två. 
Det jag kan vänta mig efter denna omgång är främst värk i muskler, leder och nerver, samt svullnad pga av vätskeansamling. 
Låter väl sådär kul men det är bara att bita ihop, tugga värktabletter, vräka i sig kortison och intala sig att detta är bra och ännu ett steg längre bort från döden :P

Åkte idag direkt till Kållered och de nu i min blogg välkända mostern och morbrodern. 
Som grädde på moset är även lilla mamsen här samt gammelmoster...och sent i kväll/natt kommer gammelmosters dotter och en god vän till henne. Så här blir fullt hus i några dagar, kan nog vara bra och ge mig mindre tid att fokusera på sjukdom och dåligt mående!

Måste ju också tala om att jag avnjutit en underbar middag här...SURSTRÖMMING med mandelpotatis, rödlök, gräddfil, tunnbröd och västerbottenost, mmmmm SÅ GOTT!!!
 

5 kommentarer:

  1. Hej igen, mysig du är som tog dig tid att svara! <3 Härligt att höra att dagen gick fint. Hoppas att du slipper de värsta biverkningarna - håller tummarna igen hihi. Och att gifterna slår KNOCK OUT på cancercellerna en gång för alla!
    Skönt att du är omgiven av nära och kära nu, tycker jag.

    Jag blir AVIS när du pratar om surströmming med tillbehör - sååååå gott! Alldeles för länge sedan jag kalasade på surströmming.
    Jag hade turen att ha norrlänningar i vänkretsen när jag var ung - de lärde mig äta surströmming som tur var!
    En av de godaste jag har ätit, åt jag vid diskbänken hemma. Jag hade varit bortrest ett par dagar, så kom jag hem och det luktade lite underligt...?? Kanske vattenkranarna (vattenlåsen) som inte använts på ett slag? Spolade, men inte då! Sen kände näsan igen lukten - haha, det är nån granne som har surströmmingsfest, så kul!....eh.. såvida inte?.... Jag öppnade min kylskåpsdörr och ut rann en rännil av surströmmingsspad ner på golvet och surströmmingar låg lindade runt flaskhalsar, paket och burkar i kylen, högt och lågt... Min knubbiga burk hade exploderat!
    Medan jag räddade vad som kunde räddas, skurade och sanerade, avnjöt jag ett par vid diskbänken hehe - mums!

    Som sagt - tänker på dig och skickar massor av stärkande kramar!
    "Cybermormor"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, måste säga att du verkar vara en härlig människa med humor du också! Skrattade gott när jag läste om surströmmingsburken ;)) Ja jag älskar surströmming på grund av födsel (pappa ångermanlänning o mamma delvis uppvuxen i norr) och ohejdad vana, trots att jag hela livet bott i Västsverige o Bohuslän :) Kram och godmorgon rara "Cybermormor"!

      Radera
  2. Premiären e ju inte förrän i Augusti. Fuskisar.. Nu blidde jag ju avundsjuk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och sen när har den här släkten varit känd för att följa "lagar" och traditioner till punkt och pricka? ;)

      Radera
    2. Vad menar du? Vi som är så ordinära och vanliga :)

      Radera