måndag 30 april 2012

Nedbruten

Titeln till trots är jag inte nedbruten, åtminstone inte psykiskt.
Men kroppen är det värre med, jag är helt fascinerad över att en hyfsat fungerande kropp kan brytas ner på bara ett par dagar!

Varenda muskel, nerv och led gör ont och är stel. Jag är tung i kroppen, har problem med att röra mig och små spännande krasande ljud hörs när jag gör något annat än att sitta still.

Varenda slemhinna i kroppen (inkl. underlivet) har torkat ihop och svider, mitt högra öga är lite lagom svullet och gör ont. Så deltagande i någon typ att skönhets och eller idrottstävling är inte direkt aktuellt de närmsta dagarna ;)

Men som jag började med att skriva så har mitt psyke i alla fall inte svikit mig denna cellgiftsomgång, det kan ju komma men jag hoppas och tror på det bästa!


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Kämpa på!! Det är tecken på att gifterna gör sitt jobb. Ett steg i taget.

    SvaraRadera
  2. Hej, du modiga och humoristiska flicka! Jag har varit ute i "spenaten" några dagar och har läst ikapp nu. Men ingen surströmming blev det, hihi. Inte än.
    Hoppas du står ut och att det känns bättre dag för dag. Tänk dig hur cancercellerna blir livrädda och skrumpnar och dör! Tänker på dig och önskar dig bara det bästa, så det så!!!!!!
    Stor kram, Cybermormor :o))

    SvaraRadera
  3. Förresten - på tal om torra slemhinnor i underlivet - lär det vara bra att få dit lite vanlig, naturell yoghurt...? Kanske kan det lindra?
    Kram igen, Cybermormor

    SvaraRadera
  4. Skönt och höra att knoppen mår bra den här gången. Att kroppen får kämpa är ju iofs positivt för då vet du att gifterna fungerar. Nu ska Herr Cancer vräkas sörru.

    Testa Aloe Vera gel på slemhinnorna i underlivet. Funkar även i näsan om den är torr och bråkig.

    Kramen

    SvaraRadera