tisdag 3 juli 2012

Countdown

Nedräkningen har börjat, det är nu mindre än nitton timmar kvar tills min första strålbehandling. Klockan 8.15 imorgon ska jag vara på plats, denna den första gång kommer att ta ca en timme eller så då det ska tatueras in prickar och strålningsapparaturen ska ställas in. De efterföljande 24 strålningarna kommer att ta i runda slängar femton minuter per gång.


Min lilla mamma är lite (o)rolig och var osäker på om hon skulle kunna åka bort på kusinträff i Nyköping nu när jag ska börja strålas...vad sjutton tror hon ska kunna hända liksom? Det är ju inte så att hon bor så nära mig ändå, så om hon varit hemma och nåt (vad det som sagt nu skulle kunna vara) skulle hända hade hon ändå inte kunnat göra så mycket :)


I övrigt har jag just nu mycket problem med svullnad pga ansamlingar av vätska plus det förbaskade lymfödemet i hand och arm.
När jag var på min antikroppsbehandling förra veckan blev min kontaktsköterska lite oroad över armen då jag också har rätt ont emellanåt. Eftersom jag när jag var runt 20 år hade en djup blodpropp i benet så ville hon få kollat upp att jag inte drabbats av detta ovanpå allt annat elände. Sagt och gjort, en timme efter min behandling fick jag en akuttid på röntgen för att göra ett ultraljud av armen...och tack och lov INGEN propp!


Jag fick i förra veckan äntligen min ödemhandske och armstrumpa med posten och bär nu dessa dagligen nu när svullnaden är som värst. Känns rätt ok även om det kanske inte ser så "fashion" ut ;)


Ett stycke svullen fot med tillhörande ben.

Ödemarm med sexig handske och strumpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar