fredag 3 februari 2012

Sårcheck

Jaha, då har jag varit en sväng på Sahlgrenska igen då. Var och träffade sköterskan på bröstteamet för att hon skulle kolla hur sårläkningen går. Hon tyckte det läker fint men att jag var lite svullen, dock inget att oroa sig för såvida det inte blir värre, men då ska jag bara höra av mig!


Jag fick ju tid för återbesök hos läkaren den 16 februari, men idag ringde de och sa att jag får komma nu på onsdag den 8:e istället. 
Enligt sköterskan jag träffade idag kommer jag vid läkarbesöket få tid till onkologen, så om allt går enligt planen bör jag (kanske) kunna komma igång med cytostatikabehandlingen innan månaden är slut. Känns både skönt och grymt skrämmande då jag ju inte ännu vet hur just jag reagerar på cyton när det gäller biverkningar och sådant....
Lär ju bli varse vad tiden lider, och även om jag läst hur andra haft det så vet man ju aldrig hur det blir för just mig! 
Som så mycket annat på den här resan så är det väldigt individuellt vilka biverkningar man får eller inte får av cellgifterna och den övriga behandlingen.


Men så länge det är något så när uthärdligt så avbokar jag inte den här trippen, har tyvärr varken råd eller möjlighet med avbeställningsskydd eller reseförsäkring för den här resan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar