fredag 17 februari 2012

Kärlek & glädje

Rosor, choklad och smycken i all ära, men denna dikt som jag fick i Alla hjärtans dag-gåva slår det mesta! Jag skulle väl inte kalla mig någon romantikjunkie (och är inte direkt bortskämd med romantiska överraskningar!) men denna dikt fick mig att gråta och le på samma gång...

"Jag älskar dig, varje sekund, oavsett dag. Men på alla hjärtans dag, så får man väl ta i lite extra. Önskar bara att jag hade dig i min famn igen.. I'm a fool, still in love with you..

Alla Hjärtans Dag - Någon annan håller din hand, men det är jag som älskar dig



Lotta
Änglarnas Prinsessa
idag är det alla hjärtans dag


och jag vill åka hem till dig
vara en levande klyscha och ge dig rosor och choklad
jag vill bjuda ut dig ikväll
ta dig till en romantisk plats
där vi skulle äta och mysa bara du och jag
sedan skulle vi gå någonstans
där jag skulle bjuda upp dig till dans
och vi skulle dansa sent inpå natten
för att sedan gå en härlig månskenspromenad
hand i hand, pratandes om allt
vi skulle beskåda himlens alla stjärnor


och även om tusentals stjärnor skulle falla brinnandes längs himlavalvet
och hela världen skulle chockas av detta vackra spektakel
så skulle jag ändå aldrig kunna slita ögonen från dig
- kvinnan i mitt hjärta, den vackraste som finns, kärlekens mirakel


sedan skulle jag ta din hand och se djupt in i dina vackra isblå ögon
jag skulle bli alldeles förtrollad av din kärleksfulla blick
och med endast stjärnorna som åskådare
så skulle jag läsa upp en dikt från mitt hjärta till ditt
jag skulle yttra de mest magiska orden du någonsin hört


du skulle bara stå där och le
bli generad och gömma ditt ansikte lite blygt i dina händer
så som du alltid gör
innan du pressar dina läppar mot mina
och låter kärleken spira


sedan så skulle vi vandra hem i natten
när dörren öppnas så skulle du mötas av hundratals levande ljus
varje ljus som symboliserar hur kärleken brinner i våra hjärtan
jag skulle bära dig i min famn
bära dig över tröskeln
in till sovrummet
och lägga dig i en bädd fylld utav rosor och rosblad
där varje rosblad berättar om hur mycket jag älskar dig


jag skulle berätta för dig
om hur underbar du verkligen är
hur lycklig jag är
för att jag är din och du är min
jag skulle berätta för dig
om hur du får jorden att snurra runt sin axel
att du är anledningen till att fåglarna kvittrar på sommaren


jag skulle berätta för dig
om hur du får mitt hjärta att slå
att jag älskar dig mer än vad någon kan förstå


och du skulle smälta likt regnet som föll på snön i fjol
som en isglass i Sahara


och vi skulle älska med varandra
där på rosornas bädd
passionerat hela natten
unga och vilda
låta kärleken flöda


alla hjärtans dag
skulle bli en dag
en natt
som du aldrig skulle glömma
för jag skulle få dig att känna dig lika speciell
som du är i mitt hjärta


Änglarnas Prinsessa
det gör ont i mig att veta
att någon annan kommer få hålla din hand idag
på alla hjärtans dag


ont


för det är jag som verkligen älskar dig"


Kanske är jag blåögd och naiv ibland, men kärlek uttryckt i ord är något jag aldrig någonsin kan stå emot!

Tack älskade underbara Du för att Du finns! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar