söndag 5 februari 2012

Förbannad

Blir så trött, låg i sängen igår kväll och skrev ett långt blogginlägg på iphonen...la till en bild...och då försvann all text! Trodde och hoppades att texten sparats, men icke...så irriterande!!!

Jag låg i alla fall i sängen med en arm som spänner och känns ack så obehaglig. Att operera ut lymfkörtlarna påverkar definitivt kroppen mer än vad bröstoperationen gjorde.
Nerverna i arm och hand blir bla. påverkade och jag måste nu för resten av livet vara uppmärksam på sår och skador, alltid använda handskar om jag påtar i jorden mm. mm.
Det är ju lätt att som icke insatt i det här tro att bara man opererar bort tumörerna (om de går att operera) och får behandling så är allt som vanligt och som förut igen. Vips är man frisk liksom!
Tyvärr är det inte så, och jag vet att många som upplevt cancersjukdom kan skriva under på detta. Vissa biverkningar av behandlingar stannar kvar långt efter att man avslutat dem, om de överhuvudtaget någonsin försvinner.
Jag har mött flera personer som år efter avslutad behandling fortfarande lider av sviterna från behandlingarna och nu måste ha behandling eller operationer för att hålla biverkningarna i schack.
Cancer är verkligen ett "åtagande" för livet som påverkar en både fysiskt och psykiskt!

För övrigt tittade jag inte på melodifestivalen igår...våga vägra melodifestival är min devis sedan många år!
Begriper inte riktigt hur man orkar med att kolla på alla dessa delfinaler, jag är övertygad om att jag kommer att få höra alla låtar till leda ändå, vare sig jag vill eller inte!

Men alla ni som nu kollar på mellon...jag tycker om er ändå! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar