onsdag 16 maj 2012

Fotosession, goda vänner och mosad potatis

Efter min inte så spännande femton minuters tågresa, varav tio minuter tillbringades på toaletten är jag nu hemma i lugn och ro (förutom magen som lever rövare då).
Funderar nu starkt på att ställa in ett bord med datorn på inne på toa...det verkar som om jag kommer att få tillbringa en hel del tid där inne ikväll ;)

Anyway, när jag kom hem och satte mig framför datorn fick jag ett litet ryck och hade en egen liten privat egofotosession ihop med min ena pälskling Spicy, och här nedan är resultatet. Ganska nöjd om jag får säga det själv...och det får jag!




En av mina allra bästa vänner var här ihop med ena dottern och lämnade lite varor jag bett de handla, jag behövde smör, ost, mjölk och mjöl. De kom med det jag bett om, plus blommor, yoghurt, skinka, bacon, ägg, pasta, pastasås, salladsost, mozzarella, godis, bröd och nikotinersättning!!! Såna vänner är inte alla förunnat och jag är så glad och tacksam att ni finns i mitt liv <3

Delikat magvänlig middag har jag lyckats laga till och få i mig också, det fick bli mosad potatis och kokt vit fisk. Smakade riktigt gott och jag hoppas bara att magen accepterar denna anrättning också.

Oj, jag höll ju på att glömma att Aphinitystudien som jag är med i har uppmärksammats i olika medier idag, både tidningar och i TV. Tydligen så var "min" onkolog med i ett inslag i TV4:s morgonprogram enligt min ömma moder, kul! Ska se om jag hittar inslaget på nätet, och om jag gör det så lägger jag in en länk här lite senare.

3 kommentarer:

  1. Vilken cool turban du fått till och vilken vacker katt du har! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag blev rätt nöjd själv faktisk :) Har hellre turban än de två peruker jag fått på rekvisition, har inte direkt några större problem med håravfallet, och har heller inget emot att visa mig utan vare sig peruk eller sjal. Vet att det för många är bland det värsta på den här resan, att tappa håret och det respekterar jag men själv ser jag det bra som en möjlighet att testa en ny stil!

      Ja hon är fin goa Spicy, jag har som du kanske sett en till katt som heter Sushi, lika fin hon men inte såå glad i att bli fasthållen och ställa upp på bild :P

      Kram och en bra dag önskar jag dig också!

      Radera
  2. Vilka underbara vänner som handlade det lilla extra. :)
    Underbara bilder och en jättehärlig turban. Den klär dig verkligen. Superfräck.
    Söt hon är lilla Spicy! :)

    Hoppas magen är bättre nu.

    Kram

    SvaraRadera