lördag 26 maj 2012

Morning Glory

Ja här sitter jag och har varit vaken sen strax efter fem :)

Dagen idag, som vädermässigt vekar bli lika strålande som övriga veckan tänkte jag spendera med att ta bussen in till Kungälv. Egentligen borde jag väl ta cykeln men känner att kroppen inte riktigt är redo än för en 5 km cykeltur, så det får bli nästa gång!
I Kungälv anordnas idag någon typ av trädgårdsdag med olika aktiviteter, och även om jag inte är en person med ett brinnande intresse för växter och trädgård så tror jag nog att det kan bli trevligt.

Tänker även ta en sväng in i kläd/skobutiken där jag jobbade i ungefär åtta år och fram till strax innan min diagnos i höstas. Vet att de fått in massa nya kläder från Paris så jag ska passa på och se om jag kan hitta nåt kul att ha på min på min ömma moders 70-årskalas nästa lördag!

Sedan jag skrev sist häromdagen har jag nu fått tid hos en lymfterapeut,  den 14 juni ska jag träffa henne. Och till skillnad mot vad jag trodde så kommer detta inte att ske varken på Sahlgrenska, Östra eller Mölndals sjukhus utan "min" lymfterapeut är på Kungälv sjukhus. Kanonbra!!


Jag har nu också fått tid för att komma till strålningsavdelningen på Sahlgrenska för förberedelser såsom avgjutning, röntgen mm inför strålningsbehandlingen som väntas påbörjas den 4 juli.
Så i stort sett hela juli och en bit in i augusti kommer jag att strålas varje dag (förutom lör-sön) under fem veckor.


Inte många ögonfransar kvar nu!



Slappar i morgonsol på loftgången.

Mysekatterna vilar på min mage.

Thé och Ratiograstimspruta.

Solar benen.



Fredagsmys!


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar