tisdag 28 augusti 2012

Antihormoner och bränna

Fick min första antihormonspruta (Zoladex) i torsdags, har ännu inte känt av några biverkningar, men de lär väl säkert dyka upp :S
Sprutan fick jag i magen och den sköt in ett litet implantat som utsöndrar antihormoner under 28 dagar tills det sen löser upp sig själv. Efter en månad får man en ny spruta, osv. under fem år.
Kan inte påstå att det gjorde ont när jag fick sprutan men nu har jag ett hyfsat stort blåmärke vid naveln, men det ska väl vara så antar jag.

Det ser lite värre ut i verkligheten, men inte lätt att ta bra kort på sin egen navel ;)


Min strålade tutte läker bra, inte några vätskande sår längre utan "bara" flagande hud på bröstvårtan och i armhålan.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken härlig blogg, du skriver så " beskrivande". När jag läste bloggen kände jag igen mig i väldigt mycket. Du har gjort en otrolig resa? Jag fick min första cytobehandlingen (3FEC + 3TAX) den 27 februari, skall börja stråla den 4 september. Jag har pga problem med bl.a. Hjärtat fått skjuta upp Taxotere behandlingarna.
    Hoppas att allt ordnar sig för dig i framtiden, att du slipper biverkningarna av Herceptinet och antihormonerna.
    Ta hand om dig!
    Kramar, Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack så mycket, kul att du gillar den!
      Fy vad jobbigt att du haft problem med hjärtat, själv har jag haft tur med både värden och hjärta.
      Ja jag hoppas verkligen jag slipper iaf de värsta biverkningarna, men vissa är väl oundvikliga kan jag tänka mig. Herceptin har jag ju fått ett tag nu och av det har jag inte känt av ngr biverkningar som tur är.

      Ha det så gott och ta hand om dig du också!

      Kram, Lotta

      Radera