torsdag 1 mars 2012

Ny dag, nya känslor

Börjar dagens inlägg med en bild som sammanfattar de senaste dagarna i cancerträsket.



Jag fick ett ryck i söndags och bestämde mig, nu ryker håret! Alltså det är ju 100% säkert att håret kommer att trilla av av cellgiftsbehandlingarna men jag kände att jag fasen ska bestämma lite själv när det gäller det. Så med mycket möda, en sax och trimmer så var det problemet ur världen, och det känns så jäkla skönt! 

I tisdags morse var jag tvungen att ringa min underbara kontaktsköterska på Sahlgrenska och berätta att min mun nu var full med blåsor, svamp och gjorde väldigt ont. 
Detta är en ganska vanlig biverkan av cytostatika då den påverkar kroppens alla slemhinnor på ett ej så behagligt vis! Men min sköterska den underbara fixade i ett huj recept från min läkare på antisvampmedel och munsköljmedel som ringdes in till mitt apotek...Gött och snabbt jobbat där!

Igår var dagen kommen för att hämta och få tillklippt mina peruker men då jag just nu enligt vad som sägs ska vara som mest infektionskänslig (8-15 dgr efter behandling) ville jag inte utsätta mig för ovälkomna bassilusker genom att ta tåget. Men då min lilla moster sagt att jag kan ringa henne om det är nåt så gjorde jag det, och hon tog bilen från Kållered och hämtade mig samt höll mig sällskap och agerade privatfotograf hos perukmakaren! 
Det tackar vi för! <3





Hatar verkligen mig själv på bild men jag har ju sagt att jag ska visa allt så då får jag väl stå för det också!




2 kommentarer:

  1. Snygg huvudform. Alla passar inte med rakad skalle. :)
    Kram på're

    SvaraRadera