måndag 25 juni 2012

Härliga måndag

Då var det måndag och ny vecka!
Jag vet inte hur många stausuppdateringar jag sett på facebook idag om vädret, kan säga att jag blir liiite trött på att folk klagar så på regnet. 
Själv älskar jag riktigt härligt busvädet med ösregn, åska och blixtar! Självklart tackar jag inte nej till sol och värme, men när nu solen lyser med sin frånvaro får man försöka göra det bästa av situationen :)


I morse gick jag upp kl. 5.45 för att åka in till Sahlgrenska och strålningsavdelningen, idag var det nämligen dags för förberedelser inför strålningen som för mig startar nästa onsdag.


Det första som gjordes var att gjuta en form som jag ska ligga i när jag strålas, detta för att man  ska ligga precis likadant varje gång man strålas. 
Själva formen kan väl enklast beskrivas som en saccosäck som man suger ut luften ur så den formas efter kroppen.
Efter detta var det dags för datortomografi och märkning med tusch på bröst och överkropp så att de som sköter strålningen ser var de ska rikta/ställa in strålningen. Tuschmärkningen får jag fram till nästa vecka fylla i om den bleknar, men när jag strålas nästa vecka kommer de att tatuera in mer eller mindre permanenta prickar så jag slipper tänka på att de kan försvinna!


Lägger in några bilder på min form och på tuttarna här nedan så ni kan se. Och för er som sett mina ärr i inlägg alldeles efter mina operationer kan se att de blivit mycket finare nu (ärren alltså, tuttarna ser ju ut som de gör!) ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar