lördag 9 juni 2012

Eufori

Ja jädrar i min lilla låda vad jag känner mig glad och tillfreds just nu :)

I torsdags var det dags för min sista Taxoterebehandling (cytostatika), jag kommer som jag väl skrivit ett antal gånger förut fortsättningsvis få antikroppsbehandling via dropp var tredje vecka fram till i april 2013. Men att äntligen få slippa åtminstone cellgifterna med alla dess obehag och biverkningar känns verkligen som en milstolpe värd att firas på den här resan i cancerträsket!

Vackraste, bästa, gosigaste och finaste sällskapet hade jag med mig på behandlingen denna gång, min bästa vän F och hennes (och lite min ;)) 7 veckor gamle son hängde med mig på avdelningen medan gifter och antikroppar pumpades in i kroppen.
Passade på att gosa och snusa så mycket som möjligt på den lille pussungen, och satt med honom famnen och matade med nappflaska medan jag fick mitt genom slang...MYYYS på hög nivå<3

 

2 kommentarer:

  1. GraTTis!! Är det herceptin du ska få sen ? Jag ska inspieras av dig under min resa! du är helt klart en bra förebild. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Japp det är Herceptin, har ju redan fått tre doser Herceptin samtidigt som Taxoteren samt placebo och/eller studieläkemedlet som också är en antikropp precis som Herceptinet!

      Vad glad jag blir när du skriver att du inspireras, det har aldrig varit min tanke eller har ej ens föresvävat mig att jag skulle kunna vara det för någon. Men jag blir förstås överlycklig över att någon överhuvudtaget läser och uppskattar det jag skriver :)

      Kram, Lotta

      Radera