onsdag 13 juni 2012

Smärta

Tidig morgon och jag ligger på soffan med två spinnande och trampande katter på magen.

Jag har riktigt ont nu och har sovit dåligt de två senaste nätterna. Smärtan jag har är svår att förklara, men det är som en pulserande smärta i främst bröstbenet, ländryggen och benen.
Just denna smärta kommer av Ratiograstimsprutorna jag tar (har säkert skrivit om det förut).
Försöker så långt det är möjligt klara mig med vanliga receptfria värktabletter men inatt klarade jag mig inte längre utan tog till det kraftiga artilleriet!

Jag har nu sedan halv fyra i morse tagit två stycken Tramadol, som är ett morfinliknande preparat. Blir lite lagom lullig av de men det känns inte som jag blir negativt påverkad i alla fall.

I måndags var min pappa här och hälsade på, det kändes lite som ett nödvändigt ont då jag inte riktigt har samma behov som honom att träffas och höras av.
Fadern hade med sig mat att fylla frysen med (vilket han brukar ha)...han är så där typiskt pensionärsaktig och passar på att handla när det är speciella extraerbjudanden :)
Oavsett vad jag tycker om honom i övrigt så är jag förstås glad och tacksam över det jag får, att vara sjukskriven är ju inte direkt någon lyxtillvaro så all hjälp är välkommen!

Då pappa inte sett mig sen i början av mars fick han lite av en chock nu. Han sa till och med att han inte riktigt kände igen mig, och det förstår jag då jag inte känner igen mig själv!
Kroppen och ansiktet är periodvis väldigt svullna, och har knappt några ögonfransar eller bryn kvar, rör mig som en gammal ledbruten tant mm. mm.
Nej någon skönhet är jag inte just nu direkt ;P




- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Vad trist att Du skriver så om Din pappa :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet, och jag tycker också det är trist. Men vi har trots allt ett bättre förhållande nu än vad vi nånsin haft. Och för dig som utomstående så är det såklart svårt att förstå, och jag ska inte gå in på bakgrunden här för då skulle det bli ett väldigt långt svar...

      Radera
  2. Pappor kan vara riktiga svin ibland och även om man kan förstå och se saker ur deras perspektiv så kan det vara jävligt svårt att förlåta. Men jag antar att han med sitt matköp iaf försöker söka kontakt o förlåtelse på sitt vis.. men klurigt det där. Tyvärr är ju långt ifrån alla fäder perfekta och jag kan inte undgå att undra från vilket la-la land anonym kommer ifrån. Men hey bara jah som e lite bitter.

    SvaraRadera