tisdag 5 juni 2012

Helgrapport

Ja det var alltså 70-årskalas för moderskapet i lördags, en hyfsat lugn men tusan så trevlig tillställning!
Gästerna dominerades av kusiner till mamma samt deras respektive, men där fanns även två av mammas mostrar, ett par goda vänner samt jag, mostern, morbrodern samt en av mina kusiner med familj.
Något som var väldigt kul var att få träffa två av mammas kusiner på morfars sida, av någon anledning har inte kontakten med dessa varit lika "intensiv" som med släktingarna på mormors sida...


Vet inte om alla som kom på kalaset visste om att jag är "sjuk", men jag kan garantera att de visste det när de åkte hem. Jag är ju som ni väl förstått vid det här laget väldigt öppen med min diagnos, mitt mående och hymlar inte direkt med något om någon frågar.
Jag hoppas dock (och tror) att ingen uppfattar min öppenhet som ett sätt att få folk att tycka synd om mig, eller att jag försöker få några fördelar pga detta!


Men nu kom jag bort från ämnet lite, det var ju kalaset jag skrev om ;)
Det bjöds på massa god mat; gravad lax, varmrökt lax, vinmarinerad kassler, nubbesill, potatis, goda såser och sallad, samt en god hederlig hembakad gräddtårta.
Lite senare på kvällen åt kvarvarande gäster ost och kex samt drack vin eller öl, allt ackompanjerat av lite gött tjöt, och emellanåt av min morbror på piano och dragspel!


Trots min ömma moders ovilja mot att få presenter så fick hon såklart några stycken...och jag tror faktiskt att hon blev glad :D


Av mig fick mamma enligt önskemål en tavla, nu blev det nog inte riktigt en sådan tavla hon tänkt sig men jag misstänker att den faktiskt blev bättre än hon tänkt!


Födelsedagstavlan med foton av mig och min storebror <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar