fredag 29 juni 2012

Konstig tjej

Tog cykeln ner till min närmsta affär City Gross häromdagen för lite nödvändig inhandling av diverse varor.
Som jag nämnde för ett par dagar sedan går jag nu ut utan att ha något på huvudet som döljer min ännu så länge sparsamt behårade skalp. Till detta ska tilläggas att jag är väldigt svullen i kroppen och det känns som jag vaggar fram pga av mina svullna ben och anklar (plus att jag får stanna var tionde meter pga värk i ryggen).

Med ovanstående i minnet se detta scenario framför er;
Jag är klar med handlandet och är på väg ut från affären utrustad med en stor låda kattsand i ena handen, en hyfsat stor påse matvaror i den andra och ett 6-pack toarullar under armen. 

Lätt frustande, pustande och svettig ser jag i ögonvrån att jag passerar ett barn på ca. 4-5 år. När jag nästan kommit ut ur affären hör jag nämnda barn ropa högt och tydligt: "Mamma, mamma, titta vilken konstig tjej!"

Vad säger man? Själv skrattade jag gott för mig själv och blev glad över det faktum att barnet kallade mig tjej och inte tant :)
Hur barnets mamma reagerade förtäljer inte historien, men jag kan väl kanske tänka mig att hon tyckte det var lite pinsamt...
 

4 kommentarer:

  1. Ha ha... ja men det kommer fördelar med att vara svullen! Jag köpte skupa efter sista cyton, och fick visa leg på bolaget!! Thanks to the swollen face and no wrinkels! :) Min dotter påpekade mer än en gång när jag var sjuk att jag såg jäkligt lustig ut .
    Snart e du inte en konstig tjej utan bara en tjej, det är också en härlig känsla! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja man har ett riktigt "babyface" nu ;)
      Har iofs ofta sett rätt speciell och konstig ut i mitt "normala" liv också, men då har det ju varit mer självvalt och inte som nu, något man måste stå ut med ett tag.
      Ser just nu fram emot att kunna börja träna/röra på mig lite mer istället för att vagga runt som en michelingubbe ;)

      Radera
  2. Din humor är skööön! Lycka till med strålningen och död åt cancercellerna!
    Uppmuntrande och varma kramar,
    Aina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack kära du!
      Jag tror det kommer att gå STRÅLANDE :)

      Kram <3
      Lotta

      Radera