onsdag 6 mars 2013

Avgrundsdjup

Gråt, snor och självförakt har präglat denna dag.

Just nu känns det som att det enda den här sjukdomen lärt mig är att det är ingen mening med att glädjas åt något. Jag kommer ändå bara att få en fet jävla käftsmäll som knockar mig och får varje uns av självförtroende och tillit till mig själv att långsamt försvinna...lite mer för varje dag.
Ser just nu inte att något positivt kommit ur den här "erfarenheten".
Många säger att de blivit starkare i sig själva och kunnat stå på sig/stå upp för sig själva efter att ha gått igenom något sånt här. Dithän har i alla fall inte jag kommit än...om jag nu någonsin kommer dit?

6 kommentarer:

  1. Det kanske kommer ngt gott ur det här men jag har precis som du svårt att se det. Jag tycker att det är svårt att tillskriva cancern positiva effekter. Hatar den!

    Kram till dig och hoppas du haft bättre dagar efter det här inlägget.

    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det har varit både bättre och sämre sen jag skrev sist. Men det är ju så livet är, ibland upp och ibland ner!

      Kram <3

      Radera
  2. Hoppas dina dagar blivit bättre nu..... styrka till dig!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas du mår bättre nu än den sjätte mars. Jag vet inte vad jag ska säga riktigt, mer än att jag fastnade för din header då min moster sa ungefär så till mig: "jag har ju en hjärntumör, det är ju inget man dör av" (fast det var det). Ville mest lämna ett litet avtryck, en varm tanke och en kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varma tankar och kramar kan man aldrig få för många av <3

      Radera